Program studiów zawiera m.in:
• Pedagogika specjalna
• Psychologia kliniczna z psychopatologią
• Psychologia rozwojowa
• Przepisy prawa dotyczące edukacji, poradnictwa, orzecznictwa, pomocy terapeutycznej dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi
• Psychologiczne uwarunkowania edukacji i terapii dzieci i młodzieży
• Wprowadzenie do diagnozy i terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
• Diagnoza i terapia dziecka/ucznia z zaburzeniami sensorycznymi
• Diagnoza i terapia dziecka/ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się i/lub zaburzeniami w rozwoju
• Podstawy diagnozy integracji sensorycznej
• Wprowadzenie do metodyki zajęć korekcyjno–kompensacyjnych i dydaktyczno- wyrównawczych
• Metodyka organizacji zajęć dla dzieci/uczniów z przewlekłą chorobą i z dysfunkcją narządu ruchu
• Metodyka organizacji zajęć dla dzieci i młodzieży z zaburzeniem zachowań
• Metodyka organizacji zajęć dla dzieci/uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
• Metodyka organizacji zajęć dla dzieci/uczniów z zaburzeniami rozwoju mowy i języka
• Metodyka zajęć dla dzieci/uczniów z zaburzeniami rozwoju emocjonalnego i społecznego
• Metodyka zajęć dla dzieci/uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
• Metodyka organizacji zajęć dla dzieci/uczniów utalentowanych i uzdolnionych
• Monitorowanie i ocena postępów w pracy terapeutycznej, dydaktycznej i wychowawczej
• Współczesne i innowacyjne metody wspomagające terapię pedagogiczną
• Metody i techniki oceny dojrzałości szkolnej
• Terapia ręki
• Warsztat terapeuty pedagogicznego
- trzy semestry,
- system zaoczny (zajęcia w soboty i niedziele),
- zjazdy średnio 2 razy w miesiącu,
- liczba godzin dydaktycznych: 350 (w tym seminarium projekt),
- liczba godzin praktyk: 150.
Do ukończenia studiów wymagane jest zaliczenie przedmiotów przewidzianych w programie studiów.
Dodatkowym warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest przygotowanie pracy dyplomowej lub projektu grupowego w formie pisemnej.