Sprawdź nową ofertę studiów podyplomowych 
w Społecznej Akademii Nauk !!!

Dowiedz sie więcej

Program dla absolwentów SAN !!!

Skorzystaj ze specjalnych zniżek !!!

Dowiedz sie więcej

Specjalne zniżki dla studentów

studiów magisterskich w SAN !!!

Dowiedz sie więcej

O studiach

OPIEKUNOWIE MERYTORYCZNI

dr Joanna Mesjasz  (e-mail: jmesjasz@san.edu.pl )

Dr Joanna Mesjasz - coach,  wykładowca akademicki  i doradca biznesu z ponad 20 letnim doświadczeniem. Obecnie własna praktyka coachingowa  oraz adiunkt w Społecznej Akademii Nauk w Łodzi. Wieloletni praktyk zarządzania na kluczowych stanowiskach; m. in. Dyrektor Personalny GK Impel, Prezes Zarządu Spółki HRB (wdrożenie systemu SAP), Wiceprezes Zarządu do spraw Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Przedsiębiorstwie Inżynierii i Hydrotechniki TAN S.A, Członek Zarządu w Przedsiębiorstwie Przemysłu Spirytusowego POLMOS we Wrocławiu, Dyrektor ds. HORECA w Browarach OKOCIM i Browarach Dolnośląskich PIAST, Prezes Zarządu Hurtowni Alkoholi i Napoi BIS w Lublinie.

Bogate doświadczenie w  administracji: Starszy Inspektor w Wydziale Polityki Regionalnej Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie, Dyrektora Biura Regionalnej Izby Gospodarczej w Lublinie, Dyrektor Ośrodka Doradztwa Polsko-Amerykańskiej Fundacji Doradztwa dla Małych Przedsiębiorstw. Kierownik katedry zarządzania potencjałem ludzkim  AHE  w Łodzi, prodziekan kierunku Zarządzanie i Marketing AHE w Łodzi, pełnomocnik rektora ds. Ośrodka Zamiejscowego w Dzierżoniowie Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, prodziekan Wydziału Zamiejscowego SAN w Świdnicy. Obecnie współpracuje z Instytutem Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego, Akademią L. Koźmińskiego w Warszawie i Społeczną Akademią Nauk w Łodzi.

Ukończone studia na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim na Wydziale Nauk Społecznych na kierunku psychologia. Doktorat z psychologii zarządzania w 2000 r. Ukończone studia podyplomowe w zakresie zarządzania i marketingu, zarządzania zasobami ludzkimi i pozyskiwania i zarządzania funduszami UE, a także kursy księgowości i analizy finansowej.

Autorka i współautorka ponad 60 publikacji z obszaru zarządzania i psychologii zarządzania. Powołana przez Wiceminister Gospodarki do zespołu przygotowującego rozwiązania dla kształcenia zawodowego dla potrzeb gospodarki”, członek Komisji Dialogu Społecznego przy Wojewodzie Dolnośląskim.

mgr Dariusz Wyspiański (e-mail : swidnica@san.edu.pl)

Obszary aktywności: rozwój osobisty, wsparcie psychologiczne, doskonalenie jakości relacji, rozwojowa diagnoza psychologiczna, coaching sportowy, mentalny program przygotowania do sportu wyczynowego - współautroski projekt (wspólnie z Robertem Borucem) „Metoda 3S”, neuroterapia (biofeedback), doskonalenie kompetencji coachingowych, trenerskich, liderskich.

Profesjonalnie: Psycholog, Coach, Certyfikowany Konsultant Psychoterapii Pozytywnej, Neuroterapeuta, Psycholog Sportu, Wykładowca akademicki, Trener biznesu.

Prywatnie: Pasjonat sportu - "Accredited Interscholastic Basketball Coach", "Certified Basketball Instructor" (międzynarodowe uprawnienia trenerskie w uwielbianej koszykówce - 25 lat różnorakich doświadczeń), praktyk azjatyckich sztuk walk – zwłaszcza Kenjutsu („Kenjutsu Ryu Hyoho”), fascynat narciarstwa biegowego, średniodystansowego joggingu, kolarstwa górskiego i zdrowego treningu siłowego.

Uwielbia góry (zwłaszcza Sudety), miłośnik Jazzu, historii. Inspiracji szuka w pracach filozofów, entuzjasta "filozofii dialogu" Ks. Prof. Józefa Tischnera.

OPIS KIERUNKU I CELE STUDIÓW

Celem studiów podyplomowych jest zapoznanie słuchaczy z istotą coachingu jako metodologii umożliwiającej rozwój potencjału człowieka oraz poznanie zasad i opanowanie narzędzi stosowanych w rozmaitych typach coachingu. Szczególny nacisk jest położony na doświadczenie procesu coachingu oraz praktyczne przećwiczenie kompetencji coachingowych umożliwiających rozwój osobistych kompetencji interpersonalnych związanych z pracą coacha ze szczególnym uwzględnieniem procesu coachingu i mentoringu jako wsparcia w zarządzaniu, pracy zespołowej i edukacji.

Celem studiów podyplomowych jest rozwijanie umiejętności mentora jako partnerskiej relacji między mistrzem a uczniem

Specjaliści wysokiej klasy (m.in. inżynierowie, mistrzowie) w celu zwiększenia efektywności współpracy w zespole potrzebują umiejętności mentorskich. Szkolenia wewnętrzne w firmach, prowadzone przez specjalistów wymagają sprawności mentorskiej.

ADRESACI STUDIÓW I SYLWETKA ABSOLWENTA

Studia skierowane są do absolwentów wyższych uczelni licencjackich, magisterskich chcących zdobyć i poszerzyć swoją wiedzę o zagadnienia związane z coachingiem i mentoringiem w edukacji.

Studia mogą stanowić bardzo dobre uzupełnienie dla menedżerów, inżynierów, pracowników działów personalnych, przedstawicieli handlowych, trenerów wewnętrznych, doradców zawodowych, trenerów sportowych, psychologów i socjologów oraz wszystkich zainteresowanych własnym samorozwojem.

Szczególne korzyści odniosą osoby pracujące z: tymi, którzy zamierzają uruchomić lub rozwinąć własną działalność, z tymi którzy rozwijają własne uzdolnienia artystyczne, umysłowe, sportowe oraz z klientami pragnącymi rozwinąć orientację oraz kompetencje biznesowe np. sprzedażowe.

Absolwent kierunku posiada odpowiednią postawę, wiedzę i umiejętności z zakresu coachingu i mentoringu. Posiada również wiedzę z zakresu coachingu, będącą podstawą do planowania i realizowania procesu coachingowego i mentoringowego. Zna różne modele pracy z osobą. Potrafi zbudować i utrzymywać relację zaufania, zawrzeć kontrakt, określić cele i utrzymywać proces prowadzący do ich realizacji. Tworzy oraz utrzymuje z klientem relację partnerską, zadaje pytania, wspiera zmiany, buduje zaangażowanie klienta w przeprowadzanie zmiany.